Kjøpsbetingelser for KaRe

Kjøpsbetingelser for KaRe

Kjøpsbetingelser

Vennligst les gjennom våre kjøpsbetingelser for handel hos KaRebeauty.no. Ved kjøp av produkter har du samtidig akseptert og godkjent gjeldende betingelser.

Bedriftsinformasjon: 
Kare-Beauty AS 
Org. nr. 928 851 192
Kontaktinformasjon: contact@karebeauty.no

Registrering

For å kunne handle hos KaRe-beauty.no må du enten registrere en brukerkonto eller handle som gjest. Registreringen er gratis og uten forpliktelser. Opplysningene vil bli lagret på en sikker måte og vil ikke være tilgjengelig for uvedkommende. Ved registrering er du forpliktet til å lese gjennom kjøpsvilkårene. Oppbevar eventuelt tildelt passordet på en sikker måte. Du er selv ansvarlig for ikke å overlate din registreringsinformasjon til tredjepart. Brudd på denne plikten kan medføre erstatningsansvar.

Nyhetsbrev og SMS:

Ved å melde deg på vårt nyhetsbrev samtykker du til at KaRe-Beauty.no (Behandlingsansvarlig) behandler personopplysninger om deg i form av e-postadresse/telefonnummer. Jeg er informert om og klar over at jeg når som helst kan trekke mitt samtykke tilbake. Dette kan gjøres via egen link i nyhetsbrevet/SMS du mottar, eller ved å ta kontakt med kundeservice. Jeg er informert om, og klar over mine rettigheter etter personvernforordningen - for eksempel min rett til å kreve innsyn eller retting av mine personopplysninger. 

Avtaleinngåelse

Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt sin bestilling til selgeren.

Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.

Betaling

Vi må ha registrert innbetaling før vi behandler ordren din. Vi har ulike betalingsløsninger. Du kan betale med visa, mastercard, amex, paypal, apple pay, klarna og vipps. 

 

Levering

Vårt lager er i Bergen og leveringstid vil komme an på postgangen og leveringsadressen. Vi sender med bring. Vanligvis vil leveringstiden være 1-3 dager. Varer mottatt før klokken 12 vil vanligvis bli sendt ut samme dag (posten henter ikke i helger og bestillinger som gjøres i helgen blir ikke sendt før mandag). Varer kan også hentes på vårt lager etter avtale. 

Vi pakker varene innen 24 timer! 

 (Kan være noe lenger tid i kampanjer etc.)

Angrerett/reklamasjon

Med mindre avtalen er unntatt fra angrerett, kan kjøperen angre kjøpet av varen i henhold til angrerettloven. Etter norsk lovverk har du 14 dagers angrerett. Vi i KaRe-Beauty gir deg 30 dagers angrerett. Du vil da få pengene tilbake. De 30 dagene gjelder fra dagen du mottar produktene. 

Send oss gjerne en e-post eller benytt angrerettskjema. 

Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake i sin helhet. Produktene kan ikke være brukt eller testet. Det er viktig at du som kjøper pakker produktene forsvarlig, slik at de kommer frem til oss hel. Du dekker de direkte kostnadene ved å returnere varen. Send oss gjerne en epost og få en ferdig frankert returseddel (denne koster 79kr). 

KaRe-Beauty AS

Mongsedalen 7

5919 Frekhaug 

Reklamasjon

Du som kunde må kontrollere at produktene du mottar stemmer overens med din bestilling og at produktene er hel. Dersom noe ikke stemmer må du gi oss beskjed umiddelbart. Vi vil da sende deg et nytt gratis. Du må da sende tilbake den feilsendte varen, vi betaler frakt.   

Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.

Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning  fra selgeren.

Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig

Konfliktløsning 

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig  på  telefon 23  400  500  eller www.forbrukerradet.no.

Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.

Personopplysninger

Opplysningene om deg som kunde blir kun behandlet av oss i KaRe-Beauty. De blir ikke videreformidlet. Du kan når som helst be oss om å slette opplysninger. Ta da kontakt med vår kundeservice. 

Vi tar forbehold om at det kan oppstå feil ved bilder/produktinformasjon/prising.